Matilda Blomqvist

| Postat i: Okategoriserade
0
Jag som driver denna bloggen heter Matilda Blomqvist, född 1997 och bor i den lilla staden Tidaholm. Går just nu mitt första år på gymnasiet. Började linjen estetik och media men bytte till vård och omsorg. Nu har jag sökt till barn och fritid så hoppas på att komma in där. 
Eftersom att jag tycket att det är väldigt roligt att fotografera så kommer det att finnas massor utav bilder på denna bloggen fotade med både systemkamera och med mobilkameran.
År 2006 började jag rida på ridskola och år 2009 fick jag min första ponny, Furre. Honom hade jag fram tills sommaren 2012 då vi sålde honom till en tjej som ville ha en hobby ponny, våran resa var inte en dans på rosor direkt då han blev skadad osv, men jag tyckte om honom massor.
Vi tävlade upp till 95 cm.
 
Under 2012-2013 fick jag även chansen att rida och utbilda en av lektionshästarna i stallet, Galax.
När han kom till oss kunde han knappt fatta galopp och när vi var tvungna att lämna tillbaka honom hade jag hoppat banor upp till 80-90 cm och enstaka hinder mycket högre än det.
Han var tvungen att lämnas tillbaka då ridskolan bara lånade honom och han passade inte in på lektionerna då han var för svår, även om han var snäll som ett lamm.
Hittills till Matilda Blomqvist





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: