MIN KAMERAUTRUSTNING

| Postat i: Fototips
1
Fick en fråga igår om min kamerautrustning så jag tänkte ta upp den i ett inlägg helt enkelt. 
 
Min kamera är en canon eos 550d, inte något speciellt direkt men den funkar.
 
Mina objektiv från vänster;
Tamron 70-200 f/2.8 - mitt senaste inköp som jag inte hunnit pröva så mycket men kommer användas flitigt vid hästfotografering.
Sigma 18-200 f/3.5-6.3 - detta objektiv har jag haft i ca. 2-3 år, använt det till hästfoto men har inte riktigt fastnat vid det. 
Canon 75-300 f/4-5.6 - köpte detta i samma veva som min första kamera, alltså 5 år sedan. Mest för att ha ett zoom objektiv. Det är detta jag använt det senaste till hästfoto.
Canon 18-55mm f/3.5-5 - objektivet som föjler med kameran, tror knappt att jag använt det.
Canon 50mm f/1.8 - grymt objektiv vid porträttfoto, kostar inte mycket heller.
 
Sedan har jag även lite annat smått och gått som jag inte använder så jätte mycket men;
Stativ
Fjärrutlösare
UV-filter
Grå-filter
 
Japp, det var min lilla samling. Vill skaffa mig ett macro och ett fisheye objektiv någonngång i framtiden. 
 
Hittills till MIN KAMERAUTRUSTNING


Alva

Hej. Jag undrar om det är objektivet 70-200 2.8 di macro+

Svar: Yes!
Matilda Blomqvist




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: