Karamo 26 Januari

| Postat i: Karamo 2014
0
De senaste veckorna har jag verkligen lagt ner tid på Karamo och verkligen jobbat honom tills han känns bra och pysslat om honom massor, vilket också har gett resultat.
 
Karamo har alltid haft en starkare sida och trycker gärna ut bogen till vänster och struntar fullständigt i min vänster skänkel. Men vi har jobbat mycket med den sidan ifrån marken och sen har jag verkligen flyttat honom massor för vänsterskänkeln. På en hoppträning efter detta så trycker han sig ut mot höger istället. Alltså har han bytt sida helt, vilket jag ser som positivt för då har mitt arbete gjort nytta.
 
Sen har han också varit fruktansvärt svag i galoppen och orkade inte korta sig, så fort jag fattade galopp så stack han iväg och sen var det bara hejdå ses imorgon typ, nej men ville bara berätta att nu när jag verkligen har lagt ner arbete på galopparbetet också så kan jag rida i en så samlad galopp att han nästan vill gå ner till trav vilket är en helt otrolig känsla och underlättar så mycket i hoppningen.
 
Nu till det jag egentligen skulle skriva, red ett kort ridpass i ridhuset idag och jobbade mycket trav på raka spår vilket faktiskt även där börjar ge resultat.
 
Dagens Karamo:
Sadel: Prestige golden star + soft up stigbyglar
Träns: Rambo micklem med ett strass pannband från Charlies
Schabrak: Shockemöhle
Täcke: JH från Hööks
Benskydd: Vredus Olympus
Martingal: Hööks
Hittills till Karamo 26 Januari





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: