TRÄNING AV KARAMO

| Postat i: Karamo 2014
3
Den kommande veckan kommer det bli mer häst i bloggen igen. Har inte bloggat alls mycket om Karamo det senaste och det är just för att jag inte har varit hemma och Karamo har då vilat. Så imorgon ska jag till stallet och rida igen, ska bli hårdträning inför hösten så magen måste bantas bort och muskler ska byggas. 
Är riktigt sugen på att träna, så längesen senast.
 
I vintras/våras så tränade jag och Karamo som mest, ett pass på måndagen, två pass på Onsdagen (ett hoppass) och en träning på Torsdagen. Sen red jag ju de övriga dagarna själv. Men shit, då var han riktigt fin. 
 
Så denna veckan ska jag mest rida kravlösa pass och könna lite på honom, nästa vecka ska jag väll försöka sätta lite mål inför varje ridpass, exempel: 
- Idag ska jag kunna göra en bra halt.
- Idag ska jag kunna sätta galoppobyten bra. 
- Idag ska jag kunna rida på rakt spår. 
Tror det är lika viktigt att sätta små mål som stora långsiktiga mål. 
 
Det är så här att Karamo är en häst som aldrig tvekar på hinder och attackerar dem som en räv typ (haha), men i våras så började han stanna.. alltså har jag gått tillbaka och verkligen tänkt om. Jag vet ju att det är jag som är problemet (jag backar alldeles för mycket) så jag känner att vi verkligen ska nöta grunderna, kunna rida stadigt i samlad galopp lika bra som i ökad galopp och att jag verkligen hittar ett lagom tempo som funkar för os i hoppningen.
 
Detta blev att väldigt luddigt inlägg men detta är lite av planen iallafall, Så nu börjar träningen inför höstens tävlingar.
 
Hittills till TRÄNING AV KARAMO


Felicia Christensen

Fin häst! :)


URL: http://feliciadot.blogg.se
Anonym

Åh vad fina ni är, du rider jätte fint! Kram

Emma - Saqubeck

Han stannar inte pga att han är dålig i kroppen eller något då?
Förövrigt gillar jag ditt tänk med att även ha små, kortsiktiga mål. Grunden är allt, utan den så rasar hela bygget!


URL: http://www.saqubeck.forme.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: